Kerkelijke Provincie Keulen
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kerkelijke Provincie Keulen

De Kerkelijke Provincie Utrecht
 
IndexPortaleZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 [Vertaald]Leven van Christos: Hoofdstuk X

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Nikolaj Rostov
Overleden
Nikolaj Rostov


Aantal berichten : 1123
Registration date : 04-07-08

[Vertaald]Leven van Christos: Hoofdstuk X Empty
BerichtOnderwerp: [Vertaald]Leven van Christos: Hoofdstuk X   [Vertaald]Leven van Christos: Hoofdstuk X Icon_minitimema aug 25, 2008 11:45 am

Hoofdstuk X

Wij bereikten deze grote en mooie stad op een prachtige dag. Ik zie nog de zon en het zachte licht op mijn ogen vallen, welke een diep spoor in mijn ziel heeft achtergelaten.

Wij gingen via de grote poort naar binnen om ons temidden van de stad te wagen, totdat wij uitkwamen op een grote plaats waar alles krioelde van de activiteit. Immers was het daar dat men de goederen ruilde en verkocht. Er werden broden, groenten, vruchten en bundels met hout verkocht... maar ook kledingversieringen zoals riemen, koorden en hoeden.

Het was een grote chaos van geluiden toen wij daar aankwamen. Maar toen Christos op een centraal punt ging staan en de mensen begon toe te spreken, zwegen zij allen en luisterden naar hem. Naar de zachte stem die zich vanuit de stilte losmaakte.

“Mannen en vrouwen van Jeruzalem” zei hij “komt naar hier om het woord van God te horen. Houdt van hem, zodat uw harten gevuld zullen worden met vreugde. Wijk niet af van zijn liefde want u zult slechts verdriet vinden welke uw grootste straf en grootste lijden zullen zijn.”

Velen waren naar Christos komen kijken, en talrijk waren zij die hem vroegen:

“ Wij bent gij, vreemdeling, dat gij de liefde van God zo goed kent?”
Christos antwoordde hierop: “Ik ben Christos van Nazareth, de Messias, de gids en de spiegel van de goddelijkheid, zoals deze door God aan u wordt getoond. Aristoteles de Profeet had mijn komst reeds voorspelt, opdat ik u de te volgen weg van de liefde voor de Almachtige kan tonen.”

Maar sommigen twijfelden nog aan zijn woorden een zeiden: “Hoe weten wij of jij werkelijk de ware bent wie je beweert te zijn. Hoe weten wij dat jouw woorden niet slechts honing zijn om ons de oren te doen dichtstoppen opdat wij ons van Zijn echte Woord afwenden?”

Christos antwoordde hen: “Zie u zelf, u bent gestopt met spreken en hebt geluisterd naar mijn woorden! Luister naar uw schreeuwende harten die zich met mijn woorden voeden. Kijk naar de menigte rond u. Allen zijn komen luisteren, de invaliden hebben zich opgeheven om naar mij te komen luisteren. De zieken, zelfs zonder dat ze mij genaderd zijn, zijn genezen. De oude mannen hebben een deel van hun jeugd hervonden, slechts door naar mij te luisteren. God houdt van ons en diegene die me geloven en naar me hebben geluisterd zullen worden gezegend.”

Door deze woorden was iedereen verblufd en het nieuws verspreidde zich snel in de gehele stad waar Christos, aangekondigd in de profetie van Aristoteles, zou aankomen.
Allen die nog een klein spoortje van menselijkheid en godheid in zich hadden en al diegene die zich hadden afgekeerd van God en aan heidense rituelen deden lieten hun werkzaamheden vallen en spoeden zich naar de plaats waar de Messias stond te spreken.

Zodat na een half uur alle straten versperd waren door voetgangers, en alle randen van de stad verlaten waren, omdat men naar het centrum trok. Waar eens een voetganger slechts in vijf minuten van de ene kant naar de andere kant van een straat kon lopen, kon hij nu tot wel een uur bezig zijn. De wachters hadden de grootste moeite met het in de hand houden van de drukte.



Maar dat was niet alles mijn kinderen... ach, u had het moeten zien! U had de herbergen moeten zien leeglopen! Uw opstandige jeugd zou van deze man zijn gaan houden, omdat hij de gevestigde orde uitdaagde! Denkt u eens in mijn vrienden welke gevolgen deze redevoering had. Alle verlaten activiteiten? De geblokkeerde, verlamde stad? De stilgevallen economie?
Terug naar boven Ga naar beneden
 
[Vertaald]Leven van Christos: Hoofdstuk X
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» [Vertaald]Leven van Christos: Hoofdstuk VII
» [Vertaald]Leven van Christos: Hoofdstuk IX
» [Vertaald]Leven van Christos: Hoofdstuk XI
» [Vertaald]Leven van Christos: Hoofdstuk XII
» [Vertaald]Leven van Christos: Hoofdstuk XIV

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kerkelijke Provincie Keulen :: De Bibliotheek :: Scriptorium-
Ga naar: