Kerkelijke Provincie Keulen
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kerkelijke Provincie Keulen

De Kerkelijke Provincie Utrecht
 
IndexPortaleZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Demonografie van demon-prins Azazel

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Nikolaj Rostov
Overleden
Nikolaj Rostov


Aantal berichten : 1123
Registration date : 04-07-08

Demonografie van demon-prins Azazel Empty
BerichtOnderwerp: Demonografie van demon-prins Azazel   Demonografie van demon-prins Azazel Icon_minitimedi mei 31, 2011 11:30 am

Citaat :
Demonografie van Azazel

Zijn komst in de wereld, toen al een breuk...

Azazel werd geboren in Oanylonië, dat toen al een erg lange geschiedenis als rijke en welvarende stad had. De bewoners leefden in rijkdom en keerden zich steeds meer af van de Allerhoogste en de ondergang leek toen al onvermijdelijk. Zijn ouders, op de leeftijd van veertig en niet meer in staat om kinderen te krijgen, besloten om een kind te kopen. Ze waren al 22 jaar kinderloos en voelden dat het nu tijd was om een kind te nemen. Celine en Rene gingen naar een zwangere vrouw en vroegen haar om haar kind af te staan. Ze beloofden dat het kind in een betere omgeving zou opgroeien. De jonge vrouw, wiens man was gevlucht met een mooie verleidster, ging uiteindelijk schorvoetend akkoord met het voorstel van het echtpaar. Zo werd Azazel, die eigenlijk arm geboren had geworden, opgenomen ine en wereld vol weelde en liefdevolle maar veeleisende ouders. Echte ouderlijke liefde kenden ze niet.

Azazel werd was al heel gauw op zichzelf aangewezen. Zijn ouders besteden weinig aandacht aan hem en lieten hem vrij... In ruil voor? Toegang tot alles. Het kind genoot als een koning en kende geen grenzen. Hoewel de natuur bij zijn geboorte nog zwak en hulpeloos is, was hier bij Azazel niets van te merken. Hij kreeg al vroeg de bijnanaam hebberig omdat hij alles wilde hebben en ook alles kreeg omdat hij zijn omgeving en metgezellen angst aanjaagde. Zijn rondingen groeiden al heel gauw en het vetgehalte in de vingers van de jongen groeide uit tot bijna monsterlijke omgang. Zijn huid droop van het vet bij elke zonnestraal die zijn huid raakte en mensen aan wie hij de hand schudde werden misselijk van zijn aanblik. De blik in zijn ogen en de glimlach die hij aan mensen schonk was vijandig en minachtend en het was voor Azazel dan ook moeilijk vrienden te maken. In tegendeel, Azazel was alleen en zo wilde hij het ook. Hij groeide in de eenzaamheid en zijn brutaliteit werd enkel maar erger. De blikken van anderen lieten hem onverschillig. Hij at zelfs nog meer. En als hij iets anders wilde dan gebeurde het ook, of het nu moeilijk was of niet. Hoe meer Azazel groeide, hoe meer kracht hij kreeg. In een paar jaar tijd vertienvoudigde zijn kracht en bezat hij als kind al de kracht van Hercules. Het nadeel van deze kracht was echter dat hij weinig tijd had om te leren en hij daarom dom en zwaar was.

Apathie regeerde in het huishouden. De gevolgen waren rampzalig voor Azazel. Hij kreeg pas zeer laat te horen over Jah en Oane en hij begreep daarom ook niet waarom de Almachtige de wereld had geschapen en waarom hij de mens tot Zijn Kinderen had benoemd. Hij vond de Almachtige oneerlijk omdat deze de mensen wilde korthouden en wilde voorkomen dat men de genoegens van perversie, sadisme en spot leerde kennen.

Minachting van het geloof en het afzweren van de beginselen van de deugd

Op een dag, toen Azazel datgene deed waar hij goed in was, namelijk eten en drinken, aan een tafel op een terras van een kleine winkel ontmoette hij een dienaar van Oane. Deze dienaar was verbaasd over de leefwijze van de fanatieke Azazel en het volgende gesprek vond plaats:

    Dienaar van Oane: "Mijn jonge vriend, kan ik aanschuiven aan uw tafel?"

    Azazel: "Natuurlijk, eet en geniet."

    Dienaar van Oane: "Bedankt, maar ik heb net gegeten en ik heb genoeg."

    Azazel: "En voor uw plezier? Neem en geniet, want dit zijn heerlijke gerechten"

    Dienaar van Oane: "Mijn kind, je weet dat je hier zwakte toont? Wil je jezelf niet bekeren? Want weet dat hebzucht de mannen en vrouwen van de verenigde landen zal "breken"."

    Azazel: "Mij bekeren? Waarom zou ik dat doen? Kijk om je heen. Iedereen gaat zijn gang zonder zich te bekommeren om anderen. Wie ben jij dan om mijn eetlust te beoordelen? Wat een verspilling van je tijd."

    Dienaar van Oane: "Dit is zeker geen verspilde tijd. Want van uw bescheidenheid hangt uw toekomst af in het koninkrijk van de Allerhoogste."

    Azazel: "Je lijkt iets te vergeten, dienaar van Oane. Het koninkrijk van de Allerhoogste draait om matigheid en bescheidenheid, maar dat wil ik niet. Zodra ik opsta wil ik eten zoveel ik wil. De hele dag lang wil ik mijzelf in voedsel wentelen en wil ik verzadigd zijn. Verlangen is de grootste vreugde voor mij."

    Dienaar van Oane: "Maar..."

    Azazel: "Genoeg! U begint mij te irriteren en ik wil niet langer mijn plezier laten bederven door te luisteren naar uw onzin."

    Dienaar van Oane: "De barmhartigheid en het geduld van de Allerhoogste hebben ook zijn beperkingen. Denk daar aan als je jezelf in de toekomst nog meer wilt martelen."

    Azazel: "Het zij zo. Deze wererld en zijn principes zijn mijn paradijs. En geloof me, het vervuld me met alles wat ik verlang. Uw Allerhoogste kan niet op tegen zo een gevoel. Maar als u hem ontmoet, vertel hem dan dat ik een tafel voor hem reserveer."
Na dit gesprek ging de dienaar van Oane geschokt prediken tegenover verschillende gelovigen. Onder hen was zijn broer Georges en een meisje... Galadrielle. De dienaar predikte: "Ik zeg u, mijn vrienden... Oanylonië zal zijn laatste dagen hebben gezien. Jah zal u niet verlaten maar zal de mensen straffen die in zonde hebben geleefd. Het kan zo niet langer. Het is ondenkbaar. De vraatzucht heeft mij overtuigd van dit idee en heeft mijn twijfels weggenomen."

Dienaar van het Schepsel Zonder Naam

Na de dood van zijn ouders erfde Azazel een aanzienlijk fortuin. Dit fortuin leidde tot een nog groter leven van losbandigheid en corruptie bij de jongeman. Hij organiseerde grootse feesten waarbij alle jonge burgers van de stad aanwezig waren. Er was voor allen wat wils. Zo was er ondeugd en losbandigheid in alle vormen en maten. Er waren orgieën die de hele nacht doorgingen en er werd gedronken en gegeten zoveel men kon. Langzaam verstreek de nacht en brak een nieuwe dag aan, maar ook toen ging het feest nog door. Iedereen gaf zich over aan de genoegens van het feest en iedereen vergat de bescheidenheid en onthouding. Zo kreeg het Schepsel Zonder Naam vat op allen. Slechts een paar trouwe gelovigen verzetten zich, maar bijna iedereen viel onder zijn macht.
Door deze feestelijkheden raakten de universiteiten langzaam leeg. Het werk werd in de steek gelaten en de schaamte werd weggedronken of gegeten. Bij problemen werden Azazel en zijn volgelingen gevraagd om alles in het werk te stellen om de dagelijkse sleur te verjagen. Het Schepsel Zonder Naam maakte van Azazel zijn werktuig om het kwaad te verspreiden en om alles te doen om de deugd te ondermijnen en een klimaat te scheppen van zonden.

De strijd en de ontbering

De Allerhoogste liet zijn toorn over de stad neerkomen en over het kwaad dat in de stad was. De strijd duurde zeven dagen en de strijd was hard en ongenadig. Het kwaad overschatte echter zijn krachten en na een paar gevechten verloren zijn de strijd. Azazel had in deze strijd een titanische kracht. Door zijn slagen raakten de dienaren van de Almachtige in de problemen en zijn woede kon enkel maar geëvenaard worden door de moed die de vrome "ridders" van Jah tentoonstelden. De strijd was in het voordeel van Azazel en het kwaad beslecht als zijn mannen niet met angst en lafheid zich hadden teruggetrokken toen zij de zeven Aartsengelen zagen naderen.
In de steek gelaten door iedereen zette Azazel toch de strijd voort maar uiteindelijk moest hij zich op de zesde dag dan toch gewonnen geven. Met behulp van ketens die door de Almachtige zelf waren gesmeed werd de prins van de gulzigheid voorgeleidt aan de Almachtige.

Azazel: Butler en sommelier van de hel

Azazel werd, toen hij verslagen was, voorgeleidt aan de Allerhoogste. De veelvraat bewees op geen enkele wijze zijn nederigheid en in zijn brutaliteit keek hij de barmhartige recht in de ogen en sprak:

    Berouw tonen? Ik? Ach luister dan maar naar mij oh heerlijke, zeer-hoge. Ik kom tot u, verslagen en geketend en de overwinning is aan jouw vandaag. Maar zelfs als u mij terugstuurd zal ik nog altijd vechten voor het Beest Zonder Naam. De verliezer geniet nog altijd van een overwinning op jouw, want ik zeg u, ik zal nooit opgeven. Mijn strijd samen met het kwaad is mijn plezier en mijn lot. En als jouw dat nog altijd niet overtuigd, luister dan naar dit:

    Ik zal alle beweringen van Jah ontkennen.
    Ik geloof in jouw als de schepper van de hemel en de aarde.
    Maar ik verwerp elke aanspraak die je op mij maakt
    Want er kan geen rechter zijn.

    Ik beloof mijn loyaliteit en haat tegen uw wil.
    Ik streef naar een wereld van losbandigheid waar iedereen mag doen wat hij wil
    Ik verwerp uw waarden
    Want u dwingt ons iets te doen tegen onze wil.

    Laat mijn knechten u de ogen openen
    Laat mijn knechten aan iedereen uw manipulatie tonen
    Oh, ik beloof hier voor u
    Dat ik zal vechten voor uw ondergang.
Na deze woorden stond de Almachtige op en in al zijn schoonheid en pracht wierp hij Azazel terug naar de Maan.

Daar veranderde langzaam het lichaam van Azazel in een onbeschrijfelijke vorm. Het lichaam van Azazel werd een enorme massa van het kwaad. De grote butler en sommelier moest uiteindelijk alle gevallen zielen dienen. Tot in de eeuwigheid.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Demonografie van demon-prins Azazel
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Demonografie van demon-prins Leviathan

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kerkelijke Provincie Keulen :: De Bibliotheek :: Scriptorium-
Ga naar: