Kerkelijke Provincie Keulen

De Kerkelijke Provincie Keulen
 
IndexPortaleFAQZoekenRegistrerenGebruikerslijstGebruikersgroepenInloggen

Deel | 
 

 Boek 3 - Regimini regularis ecclesiae

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Karanda
Bisschoppen
avatar

Aantal berichten : 929
Registration date : 01-03-08

BerichtOnderwerp: Boek 3 - Regimini regularis ecclesiae   zo mei 23, 2010 7:49 pm

Aan de vertaling van dit boek wordt gewerkt.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Elequest
Aartsbisschop
avatar

Aantal berichten : 1158
Leeftijd : 48
Localisation : Leiden
Registration date : 27-07-08

BerichtOnderwerp: Re: Boek 3 - Regimini regularis ecclesiae   za jan 23, 2016 9:16 pm

Reguliere kerk bestuur

Book 3: De Regelmatig Geestelijkheid en Romeinse Ordes


Papier 3.1: preambule

Als het aristotelische bericht is zowel uniek omdat van God en dubbele zoals uitgezonden door Aristoteles en Christos, de kerk heeft ook een unieke uitstraling, zowel omdat het de houder van het ware geloof, en dubbel als het bestaat uit geestelijken regelmatige of seculier. Deze twee componenten zijn slechts twee aspecten van dezelfde werkelijkheid: de Kerk.

De reguliere geestelijken, in het geheugen van Sint-Benedictus van Pisa Yaolo, geestelijke beschermheer van het monnikendom en de Guardian van Oane Tablet, bestaat uit gelovigen die hebben gekozen om te leven in de gemeenschap werken om de boodschap van de profeten beter en anders werken het behoud, de verspreiding en het geluk van allen.

De organisatie van reguliere kerk biedt twee soorten Romeinen Orders (OR):

De Romeinse religieuze ordes (ORR), die niet zijn bedoeld om de militaire kerk ontmoeten.
Hun relatie met Rome, en in het bijzonder de validatie van hun bestaan ​​en hun heerschappij, is de Congregatie voor de verspreiding van het Geloof.

Military Religious Orders (OMR), die bedoeld zijn om soldaten van de kerk plaats hebben vaak een duidelijke religieuze vleugel binnen hen. Hun relatie met Rome, en in het bijzonder de validatie van hun bestaan ​​en hun heerschappij, is de Congregatie van het Heilig Hosts.

Het gebruik maakt van een vast lid van een bestelling categorie maken ook deel uit van een orde van het andere type.

In deze tekst zullen we de term voor het gemak Abbey voor alle gebouwen gewijd aan de reguliere monastieke gebruik (kloosters, priorijen en kloosters, ...) te gebruiken.

Boek 3.2 Kloosters, kloosters en abdijen

Gemeenschappen worden gegroepeerd in orders. Elke bestelling wordt gekenmerkt door een regel die haar leden een gelofte van gehoorzaamheid, vaak geÔnspireerd door de Regel van Benedictus hebben genomen. Deze grootmoeder van alle andere aristotelische interne charters, benadrukt het belang van de geloften van gehoorzaamheid, naastenliefde, nederigheid en kuisheid.

Abdijen, kloosters, priorijen en kloosters zijn plaatsen van het werk, spiritualiteit, meditatie, theologische studie en gebed waarin de reguliere geestelijken leven in gemeenschap en zijn blij met de gelovigen in pensioen. Er is een hiŽrarchie van abdijen en kloosters. Sommigen zullen worden op basis van hun bestelling in volle kracht of een filiaal (in dit geval de naam "moeder"). Deze plaatsen van het geloof verschilt in niets met abdijen en kloosters klassieke (in dit geval de naam "dochter"), met uitzondering van de aanwezigheid van een hoofdstuk met gezag over andere abdijen, klooster of klooster van de orde of tak. De bouw van dergelijke plaatsen moet nog de goedkeuring van de Metropolitan aartsbisschop van het aartsbisdom betrokken.


Boek 3.3 Organisatie van de reguliere clerus

Rector (ORR)

De materiŽle oorzaak moet hij een priester = (rector) met zijn benoeming zijn. Deze clausule zal in werking voor de OR die niet van toepassing tot de volgende vernieuwing van de rector komen.
De efficiŽnte oorzaak = wordt door de regels van de Orde aangewezen.
De formele oorzaak = werd ingewijd als regel orde na formele goedkeuring door de congregatie voor het geloof te verspreiden
De uiteindelijke oorzaak = Rector is de hoogste autoriteit van de Kerk in een religieuze orde. De rector is canoniek beschouwd als bisschop tegen leden van zijn orde, fictieve bisdom over sacramentele praktijk. Dus stoel recht in zijn bisschoppelijk Vergadering van de woonplaats. Hij kan blijven om een ​​extramurale activiteiten hebben als een sterke band heeft onderhouden met intramurale leven.

Grootprior

De materiŽle oorzaak = moet een priester zijn op zijn benoeming zijn.
= De efficiŽnte oorzaak wordt door de security regel aangewezen
De formele oorzaak = werd ingewijd als regel van de bestelling (na de formele goedkeuring door de congregatie voor het geloof te verspreiden OMR)
= De laatste oorzaak is de rechterarm van de president in de ORR van materiaal en is slechts verantwoordelijk voor alle religieuze vragen, aanbidding en sacramentele in het OMR. Hij deelde door canonieke delegatie van macht, gezag en de capaciteit onder de fictie van een bisschoppelijk rector ten aanzien van de leden van zijn orde. Hij kan blijven om een ​​extramurale activiteiten hebben als een sterke band heeft onderhouden met intramurale leven.

Hoogwaardigheidsbekleder van de bestelling

= De materiŽle oorzaak moet hij trouw, priester of geestelijke zijn om zijn benoeming aan de specifieke eisen van elke bestelling.
= De efficiŽnte oorzaak wordt door de security regel aangewezen
De formele oorzaak = werd ingewijd als de veiligheid regel
= De uiteindelijke oorzaak zijn werkterrein en bevoegdheid hangt af van de regels van elke bestelling, maar plaats aan het generaal kapittel van de orde, bestuursorgaan onder het gezag en in coŲrdinatie met de voorzitter of de Grand Master. Hij kan blijven om een ​​extramurale activiteiten hebben als een sterke band heeft onderhouden met intramurale leven.

Superieure Abt (Abbey Res parendo)

De materiŽle oorzaak = moet een priester zijn op zijn benoeming zijn.
De efficiŽnte oorzaak = wordt door de regels van een klooster aangewezen waarop de ORR Res parendo
De formele oorzaak = het hangt af van de interne regels.
De uiteindelijke oorzaak = is een hogere autoriteit parendo Abbey Res. Hij kan blijven om een ​​extramurale activiteiten hebben als een sterke band heeft onderhouden met intramurale leven.

Vader Voorafgaand

De materiŽle oorzaak = moet een priester zijn op zijn benoeming zijn.
= De efficiŽnte oorzaak wordt benoemd volgens de regels van de orde om ofwel een Vader Superior of Grote helpen Prior.
De formele oorzaak = werd ingewijd als de veiligheid regel
De uiteindelijke oorzaak = ondersteunt hij religieuze entertainment, aanbidding en sacramentele in coŲrdinatie met zijn Vader is groter dan of Grootprior waarvan hij de officiŽle tweede. Hij kan blijven om een ​​extramurale activiteiten hebben als een sterke band heeft onderhouden met intramurale leven.

Vader

De materiŽle oorzaak = Een ordelijke klooster
De efficiŽnte oorzaak = De prelaat die de kloosterordes.
De formele oorzaak = wijding door een erkende prelaat.
De uiteindelijke oorzaak = de extramurale uitoefening van een religieuze seculiere belasting die wijding is mogelijk en tegelijkertijd tot een maximum van het leven en de verplichtingen van het gemeenschapsleven als een reguliere intramurale monastieke delen.

Monnik

De materiŽle oorzaak = Alle gelovigen willen de kerk en God te dienen boven alles binnen een militair-religieuze orde of religieuze
De efficiŽnte oorzaak = wordt aanvaard volgens de regels van de orde.
De formele oorzaak = De ceremonie van de troonsbestijging als klooster in monastieke strengheid te leven. Hij spreekt de geloften van gehoorzaamheid, naastenliefde, nederigheid, pacifisme (geen wapens) en kuisheid.
De uiteindelijke oorzaak = Toetreding tot de status van de reguliere geestelijke. Het verbindt zich ertoe om spiritualiteit te oefenen en om zich te wijden aan God en in de eerste plaats om te leven in gemeenschap met Res parendo gemeenschap na een erkende religieuze orde. Hij kan blijven om een ​​extramurale activiteiten hebben als een sterke band heeft onderhouden met intramurale leven.

Oblaat

De materiŽle oorzaak = A gelovigen van de kerk willen betrokken raken bij een bestelling actief blijven in de eeuw met groet minderjarigen.
De efficiŽnte oorzaak = Het wordt aanvaard volgens de regels van de orde.
De formele oorzaak = De inductie ceremonie en geloften uitspraak minderjarigen.
De uiteindelijke oorzaak = De status van de Oblaten is een seculiere staat en het gaat om slechts kleine geloften van gehoorzaamheid en naastenliefde. De afgeplatte mogen wapens dragen, trouwen en een gezin. Het wordt aan de beoordeling van de verschillende niveaus om deze status te integreren of niet.

3.4 Boek-specifieke functies Abbey In Gratibus

Abt (Abbey In Gratebus)

De materiŽle oorzaak is een geestelijke = onder het kerkelijk recht en de hiŽrarchie van de Heilige Kerk. Zijn benoeming moet worden goedgekeurd door de (aarts) bisschop wiens bisdom omvat de abdij In Gratebus of zijn decaan.
= De efficiŽnte oorzaak wordt gekozen door de monniken van de abdij in Gratebus.
De formele oorzaak = werd ingewijd door de (aarts) bisschop betrokken.
De uiteindelijke oorzaak = is een hogere autoriteit In Gratebus Abbey inachtneming van dogma, kerkelijk recht en de Romeinse hiŽrarchie. Hij is verplicht om permanent in de abdij en diocesaan niveau wonen, is het volledig gelijkgesteld met een geestelijke, waaronder onderwerping aan bisschoppelijke macht als hoofd van een parochie in Gratebus.

Dean (Abbey In Gratebus)

De materiŽle oorzaak = Alle gelovigen willen de kerk en God te dienen, en weg van een eeuwse abdij In Gratebus.
De efficiŽnte oorzaak = Het wordt door de (aarts) bisschop wiens bisdom omvat de abdij In Gratebus aangewezen.
De formele oorzaak = Hij werd ingewijd door de (aarts) bisschop betrokken.
De uiteindelijke oorzaak = de tweede abt in gezag en alle religieuze zaken, aanbidding en sacramentele parendo Res. Representatieve bisschoppelijke macht binnen de abdij en de nummer twee van de abdij, zit hij midden in de zaak en de interne kleine raad van bestuur.

Monk (Abbey In Gratebus):

De materiŽle oorzaak = Alle gelovigen willen de kerk en God te dienen, en weg van een eeuwse abdij In Gratebus.
De efficiŽnte oorzaak = Het wordt aanvaard volgens de regels In Gratebus.
De formele oorzaak = De ceremonie van de inhuldiging onder het gezag van de abt. Hij spreekt de geloften van gehoorzaamheid, naastenliefde, nederigheid, pacifisme (geen wapens) en kuisheid.
De uiteindelijke oorzaak = Toetreding tot de status van de reguliere geestelijke. Het verbindt zich ertoe om spiritualiteit te oefenen, uitsluitend gewijd aan God en aan het werk in gemeenschap met de leden van de abdij In Gratebus. Zij is onderworpen aan de naleving van het dogma van het kerkelijk recht en de Romeinse hiŽrarchie.

3.5 Voorwaarden Accreditaties boek van de CDF

De accreditatie van de Congregatie van het Geloof Verspreiding is nodig om een ​​opdracht te herkennen, vond een abdij of een ander gebouw of gelijkgesteld ingewijd tot specifieke functies. Ea Dit is de bevoegdheid van de gewone Romeinse hoofdstuk genaamd-afhankelijke gemeente.

3.5.1 Label Aristotelische

De aristotelische label kan worden verkregen door een organisatie (rechtspersoon), een trouwe (individueel) of een gebouw gewijd aan een reguliere monastieke gebruik.

3.5.1.1 Etikettering van een trouwe

Deze accreditatie betreft alle validaties worden uitgevoerd om de CDF onder canoniek recht of deze tekst om een ​​specifieke functie. De gelovigen moeten indienen bij de CDF een volledig dossier:

- Bewijs van de aristotelische doop.
- Een volledig curriculum vitae en een begeleidende brief waarin hij zijn motivatie en zijn projecten in het doel functie.
- Sponsoring van de twee bedienden van de kerk, die ten minste ťťn (aarts) bisschop. In ieder geval is de sponsoring van haar pastoor of de bisschop van zijn huis bisdom aanbevolen.
- Een eed aan de Kerk in Paus & aristotelische is vereist. Deze eed is een vertegenwoordiger van de Romeinse reguliere hoofdstuk in de etikettering procedure te leveren. Postuleren dus validatie door de CDF betekent acceptatie door een dergelijke eed aan de Kerk aristotelische gebonden te zijn.

Eed van Aristoteles schreef:
Ik, [NAAM], gezworen om Aristoteles en de Heilige Schrift om altijd handelen in het belang van de eerste Aristotelische Kerk, apostolische en Romeinse.
Ik, [NAAM], ga akkoord met de geloften en / of aanvaarden van de verplichtingen uit hoofde van de canonieke functie waarvoor accreditatie.
Ik, [NAAM], onderworpen mij om de drievoudige aristotelische gehoorzaamheid herkennen: gehoorzaamheid aan de door Christos, gehoorzaamheid aan dogma, gehoorzaamheid aan het kerkelijk recht hiŽrarchie.
Ik, [NAAM], gezworen om Christos en de Heilige Schrift altijd primement paus en zijn vertegenwoordigers. Zo herken ik als onderwerp voor deze eed mijn andere loyaliteiten, eerbetuigingen en verplichtingen.
Ik, [NAAM], zwoer Arnvald en de Heilige Schrift om deze eed respecteren tot de dood of tot ik opgegroeid in canoniek.

3.5.1.2 Etikettering van een groep

Deze accreditatie betreft de groepen met een religieuze of seculiere activiteiten die wensen om de rechten en plichten die voortvloeien uit de aristotelische label. Dit is een laatste stap voor leken groepen, maar voor een asielzoeker om de status van de ORR, het is slechts een voorlopige erkenning. Deze fase zal dan een periode wanneer de aanvrager bestelling zal worden getest en bewezen van de goede trouw te zijn, de diepte van haar engagement en haar leden. Deze procedure kan ook inhouden het labelen van de religieuze vleugel van een asielzoeker om de status van OMR.

Het consortium moet een volledig dossier waaruit blijkt dat bij de Romeinse reguliere hoofdstuk:

- Aanwezigheid van tien actieve leden
- Alle leden moeten trouw aristotelianen zijn
- Leden die eerder hebben begaan misdaden of misdrijven moeten hun straf hebben gediend en hebben hun zonden beleden
- Leden en top executives executives kan problemen met justitie gehad en gedoopt worden.
- De groep heeft een status die aristotelische enkele religie als het geloof in de Orde vereist
- Deze status moet voldoen aan het kerkelijk recht en Dogma.
- Opname in de statuten van deze eed nodig is voor elk lid van de groep.

Verplichte eed schreef:
Ik, [NAAM], gezworen om Aristoteles en de Heilige Schrift om altijd handelen in het belang van de eerste Aristotelische Kerk, apostolische en Romeinse.
Ik, [NAAM], onderworpen mij om de drievoudige aristotelische gehoorzaamheid herkennen: gehoorzaamheid aan de door Christos, gehoorzaamheid aan dogma, gehoorzaamheid aan het kerkelijk recht hiŽrarchie.
Ik, [NAAM], gezworen om Christos en de Heilige Schrift altijd primement paus en zijn vertegenwoordigers. Zo herken ik als onderwerp voor deze eed mijn andere loyaliteiten, eerbetuigingen en verplichtingen.
Ik, [NAAM], zwoer Arnvald en de Heilige Schrift om deze eed respecteren tot de dood of tot ik opgegroeid in canoniek.


- Definitieve etikettering proces van de twee leiders van de groep
- Sponsoring van de twee (aarts) bisschoppen aristotelische
- Interne opzetten in een gemeenschap met een parochie klerk volgens de regels van de CDF geaccrediteerd.

Een lid van de reguliere Romeinse hoofdstuk ervoor verantwoordelijk dat aan alle voorwaarden is voldaan zal worden. Hiervoor zal het volledige toegang tot het domein van de aanvrager groep. Ook moeten alle leden van de groep hem eerlijk en eenvoudig te ontmoeten. Hij zal een rapport dat aan de CDF, de uiteindelijke beslissing zal worden toegezonden na zijn terugkeer naar de kanselier van de Romeinse raadgevende stem reguliere hoofdstuk voor te bereiden.

3.5.1.3 Etikettering van een gebouw

We willen hier alle gebouwen gewijd aan een reguliere monastieke gebruik, abdijen, kloosters, kloosters en priorijen die niet direct gerelateerd zijn aan de OR, die zich vrijgesteld van deze procedure zijn. Sinds de oprichting van een dergelijk gebouw, met uitzondering van OR kan niet zo zijn dat een religieuze groep al gemerkt, de rol van de DFD controleren alleen maar:
- Voorafgaand accreditatie groepering aangeduid
- De machtiging van de Metropolitan aartsbisschop van de betrokken aartsbisdom
- Bij parendo Res, zaken toestaan ​​dat de schenking van grond of een lid van de adel of lokale tijdelijke macht.
- Labeling proces afgerond twee toekomstige leiders van dit gebouw.

Een lid van de reguliere Romeinse hoofdstuk ervoor verantwoordelijk dat aan alle voorwaarden is voldaan zal worden. Hij zal een rapport dat aan de CDF, de uiteindelijke beslissing zal worden toegezonden na zijn terugkeer naar de kanselier van de Romeinse raadgevende stem reguliere hoofdstuk voor te bereiden.

3.5.1.4 Erkende religieuze orde

De werkelijke erkenningsprocedure voor ORR aanvragers slechts het begin. Etikettering is slechts een voorlopige erkenning. Deze fase zal dan een periode wanneer de aanvrager bestelling zal worden getest en bewezen van de goede trouw te zijn, de diepte van haar engagement en haar leden. Dit inleidende fase kan zeer lang zijn en kan niet weten maximum. De minimale tijd door oplichters is vastgesteld op vier maanden van herhaalde en gerechtvaardigde toezeggingen, na al op korte termijn te gaan met de lange levensduur van een Order. Het zal de maximun in het leven van de Kerk betrekken bij de gemeente in Rome en de seculiere clerus in de bisdommen. Het zal ook trachten om samen te werken en te coŲrdineren met zijn collega's in alle religieuze ORR gezamenlijke activiteiten, aanbidding en scramentielles.

De aristotelische label groep, het aanvragen van de status van de ORR, moet de reguliere Romeinse hoofdstuk indienen van een volledig dossier waaruit blijkt dat:

- Label groep van ten minste vier maanden
- Aanwezigheid van twintig gedoopte leden
- De aanwezigheid van 5 actieve leden van de seculiere geestelijkheid (diaken, priester, ...) en de Romeinse congregaties
- Sponsoring van vier (aarts) bisschoppen aristotelische en / of rectoren ORR
- De interne status moet zijn: electieve processen en controleprocessen van al haar leden een minimale
- Het college moet duidelijk onderscheiden van de drie-weg daarin: seculiere geestelijkheid en reguliere geestelijken afgeplat.
- De Orde moet ervoor zorgen godsdienstige opvoeding van haar leden door middel van een noviciaat voor de uiteindelijke acceptatie binnen de Orde.


De Romeinse reguliere hoofdstuk ervoor verantwoordelijk dat aan alle voorwaarden is voldaan zal worden. Hiervoor zal het volledige toegang tot het domein van de aanvrager groep. Ook moeten alle leden van de groep hem eerlijk en eenvoudig te ontmoeten. De Romeinse reguliere hoofdstuk schrijf dan een rapport dat aan de curie wordt gestuurd voor een definitief besluit.



Boek hoofdstuk 3.6 Regelmatige Romain

Hoofdstuk Regelmatig Romain is apostolisch instituut, verbonden aan de Congregatie van het Geloof Broadcasting om de actie van de reguliere clerus waar zowel aansluiten band tussen Aristotelische bestellingen overzien evenals waardoor de organisatie en coŲrdinatie van alle religieuze gemeenschappelijke activiteiten, aanbidding en sacramentele. Het is ook verantwoordelijk voor de uitgifte van bepaalde certificeringen met betrekking tot deze tekst.

De genoemde hoofdstuk wordt voorgezeten door de kanselier van de Congregatie van het Geloof te verspreiden of door een geestelijke door haar aangewezen. Rectoren van de ORR en de Grote Priors van OMR en gevolmachtigde volgens de regels in de respectievelijke volgorde van kracht, zijn ook volwaardige leden van het hoofdstuk Reguliere Romain. De andere inzendingen zijn gemaakt op voorstel van ťťn van de leden, met de definitieve benoeming door de minister die vetorecht.


Canonieke tekst van de reguliere geestelijken.
Gegeven te Rome onder het pontificaat van de Heilige Vader Eugene V in de zeventiende dag van mei in het jaar van MCDLVI genade.

_________________

Bisschop in partibus van AntinoŽ †*** Ritter Teutoonse Orde
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
 
Boek 3 - Regimini regularis ecclesiae
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kerkelijke Provincie Keulen :: Aartsbisdom Keulen :: De Bibliotheek :: Het Canoniek Recht-
Ga naar: