Kerkelijke Provincie Keulen

De Kerkelijke Provincie Keulen

IndexPortaleFAQZoekenRegistrerenGebruikerslijstGebruikersgroepenInloggen

Deel | 

Het Ko´ndrisme

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
DragothAr
Bisschop in Partibus

Aantal berichten : 631
Registration date : 04-07-07

BerichtOnderwerp: Het Ko´ndrisme   zo sep 28, 2008 10:50 am

Citaat :
I- De Aristotelische Kerk is de officiŰle godsdienst van het Graafschap Holland.

ž1~ De Aristotelische Kerk is de officiŰle godsdienst van het Graafschap Holland. Pogingen om de overige godsdiensten te verspreiden zullen niet getolereerd worden. Iedere burger heeft het recht om zijn eigen religie te kiezen, maar enkel het Aristotelische geloof mag gepropageerd worden.

Citaat :
II- De Inquisitie is de justitie van de Kerk.

ž1~Elk soort van ketterij, schisma of athe´sme is verboden in Graafschap Holland, elke verspreiding van een soort van ander geloof dat niet behoord tot de registers van de Kerk (Averro´sme en Spinozisme horen daar niet bij) zullen zwaar bestraft worden door de Heilige Inquisitie.

Ik denk dat deze 2 stukken uit "Religie in het Graafschap Holland, Wetten en Decreten." wel van toepassing zijn.
Dus hiervoor aanklagen, maar wat zullen we vragen als straf?

Bisschoppen

Aantal berichten : 674
Registration date : 10-10-07

BerichtOnderwerp: Re: Het Ko´ndrisme   zo sep 28, 2008 11:34 am

Een aanklacht lijkt me zeker gegrond. Als straf zou ik voorstellen eeuwige verbanning uit de kerk gemaanschap
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
DragothAr
Bisschop in Partibus

BerichtOnderwerp: Re: Het Ko´ndrisme   zo sep 28, 2008 11:40 am

Ik weet niet of die persoon al gedoopt is, maar we kunnen de persoon in kwestie inderdaad verbieden ooit gedoopt te worden. Maar dat zou enkel verhinderen dat men geen Graaf kan worden en men kan niet trouwen. Is dat genoeg opzich? Ik zou dan ook proberen te regelen met de Graaf of de Raad dat deze persoon ook op de zwarte lijst van het Graafscap komt (ik weet niet hoe het juist noemt) zodat deze ook niet in de raad kan zetelen en geen enkele andere officiŰle functie in Holland kan uitvoeren.

Bisschoppen

BerichtOnderwerp: Re: Het Ko´ndrisme   zo sep 28, 2008 11:44 am

Is het niet zo dat men bij een officiele functie altijd gedoopt moet zijn, als dat zo is is iedere officiele functie toch al uitgesloten, incl. aansluiten bij een orde
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
DragothAr
Bisschop in Partibus

BerichtOnderwerp: Re: Het Ko´ndrisme   zo sep 28, 2008 12:50 pm

Nee, ik heb het net even opgezocht:

Citaat :
Artikel II.8 :
De Graaf van Holland zal gedoopt moeten zijn, als deze dat niet is zal hij het binnen twee weken na de verkiezingen moeten zijn. Zijn raadsleden, publieke vertegenwoordigers, zijn aangeraden zich te laten dopen en zich te gedragen naar de Aristotelische princiepes.

Dus dan kunnen we dat beter erbij vragen, want anders vind ik het niet echt een straf.
Ik stel dus voor:

Deze persoon heeft gekozen om de Ware Heer te verloochen en zal daarom ook de gevolgen moeten dragen van zijn daden. Hij zal bestempeld worden als ketter in woord en daad en daardoor is hij gebonden aan een onbetekenend en heilloos bestaan.

Hij zal dus geen enkele officiŰle functie in het Graafschap Holland mogen uitvoeren alsook heeft hij geen recht meer op een lening bij de bank. Ieder individu die deze persoon financiŰle, politieke of religieuze hulp verleent, zal bestraft worden.
Alsook maakt deze persoon geen aanspraak meer op eender welke eretitel van eender welke organisatie (dit heeft enkel betrekking op RP-titels, niet op ingame adeltitels). Ieder individu die deze persoon wel een titel geeft, zal bestraft worden.

Deze uitspraak blijft gelden tot deze persoon beslist berouw te betonen. De inquisiteurs zullen op dat moment moeten beslissen wat deze persoon zal moeten doen om vergeving voor zijn daden te verkrijgen.

ooc: Dat lijkt me wel een leuke straf, als we dat gedaan krijgen van de Graaf, dan tonen we wel degelijk dat de Inquisitie macht heeft Twisted Evil
In principe wordt de persoon dan gedwongen om enkel tot de basis van het spel te behoren. Wij hebben de zachte manier geprobeerd, maar dat lijkt niet echt te werken, dus dan maar de harde manier Razz
Bovendien heb ik toch vaak gezien in ooc's dat mensen willen dat de kerk een belangrijkere functie krijgt Laughing

Bisschoppen

BerichtOnderwerp: Re: Het Ko´ndrisme   zo sep 28, 2008 12:56 pm

Ik ben het helemaal met U eens
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
DragothAr
Bisschop in Partibus

BerichtOnderwerp: Re: Het Ko´ndrisme   di sep 30, 2008 6:43 pm

Eigenlijk nog 2 vraagjes, ging u dit plaatsen? En waar kunnen we dit best plaatsen?

Bisschoppen

BerichtOnderwerp: Re: Het Ko´ndrisme   di sep 30, 2008 6:57 pm

Op die vragen zou ik U graag antwoord willen geven dus :

1. Als rechter zou ik dat kunnen plaatsen

2. Geen idee waar ik het zou moeten plaatsen, mogelijk bij de kerk op het algemene form met een copy naar de rechter van holland
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
DragothAr
Bisschop in Partibus

BerichtOnderwerp: Re: Het Ko´ndrisme   di sep 30, 2008 7:28 pm

Ok, plaats maar gewoon onder de Kerk dan, onder een nieuwe titel dan:
Uitspraken van de Heilige Inquisitie

(ofzoits, aangezien de excommunicaties vanuit Rome er ook onder zullen komen die betrekking hebben op Holland Wink )

En bedankt Very Happy
Ik zal eens zien of we ergens een zegel van de Inquisitie hebben Wink

BerichtOnderwerp: Re: Het Ko´ndrisme   

Terug naar boven Go down

Het Ko´ndrisme
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kerkelijke Provincie Keulen :: Officialiteit van Keulen :: Archieven-
Ga naar: