Kerkelijke Provincie Keulen

De Kerkelijke Provincie Keulen

IndexPortaleFAQZoekenRegistrerenGebruikerslijstGebruikersgroepenInloggen

Deel | 

Brief van Draco Whitefire

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
sonho
Overleden

Aantal berichten : 1748
Leeftijd : 49
Registration date : 13-10-07

BerichtOnderwerp: Brief van Draco Whitefire   vr aug 01, 2008 9:40 am

Beste Collegae,

Gisteren mocht ik onderstaande brief ontvangen.
Ik post hem hier omdat ik graag met u in discussie wil over hoe hier mee om te gaan.

Op zich lijkt het me wel een kans om eens wat meer naar buiten te treden en aan het volk duidelijk te maken hoe mooi het Ware Geloof is.

Ik hoor graag van u.
Citaat :
Expedidor : Dracowhitefire
Fecha de envío : 2008-07-31 18:35:41

Zeereerwaarde heer Pastoor,

Binnenkort zou ik graag een publieke discussie van religieuze aard willen beginnen, waarbij ik bepaalde gebruiken en leerstellingen van de Aristotelische kerk bespreek. Indien mogelijk zou ik met u, uw deken en eventueel zelfs zijne Hoogwaardige Excellentie Monseigneur Sjnoel bepaalde punten van het geloof becommentariëren of in twijfel trekken, waarna u vervolgens wederspraak kunt leveren. Dit alles natuurlijk respectvol en zonder dat er opzettelijk gevoelens worden gekwetst.
Graag zou ik van te voren met u willen bespreken hoe dit het beste aan te pakken. Ik wil immers geen onrust veroorzaken, nog zie ik er naar uit als ketter op de brandstapel terecht te komen. Ik heb me verdiept in het Boek der Deugden om al wat uitgangspunten voor de discussie te hebben, maar ik wil het eerst van te voren met u bespreken voor ik het forum ermee op ga.
In afwachting van uw antwoord, verblijf ik,
Hoogachtend,

Draco Whitefire

Bisschoppen

Aantal berichten : 929
Registration date : 01-03-08

BerichtOnderwerp: Re: Brief van Draco Whitefire   vr aug 01, 2008 10:24 am

Waarde Vader Sonho,

Ik volg u in de gedachte dat het geloof geen onbespreekbaar punt zou moeten zijn. Onbekend maakt immers onbemind. Echter ik lees in zijn brief dat hij bepaalde punten van het geloof in twijfel wil trekken. Echter volgens onze leerstellingen:

Citaat :

Artikel 11: De teksten die het Boek der Deugden bevat, worden gekroond en de waarheid van zijn elementen kan niet in twijfel getrokken worden, met gevolg om heterodox te zijn.

Het in twijfel trekken lijkt me dan ook onverstandig. Vragen stellen kan wel lijkt me.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Brief van Draco Whitefire   vr aug 01, 2008 12:04 pm

Ik volg Karanda en heb eigenlijk geen bezwaar, maar ik heb wel liever dat dit alles in RP zal worden gehouden, anders is de kans groot dat men IRL-argumenten gaat beginnen te uiten, en dat moeten we vermijden vind ik.
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Brief van Draco Whitefire   

Terug naar boven Go down

Brief van Draco Whitefire
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kerkelijke Provincie Keulen :: Bisdom Utrecht :: Kanton Utrecht :: Mededelingen Kanton Utrecht-
Ga naar: