Kerkelijke Provincie Keulen
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kerkelijke Provincie Keulen

De Kerkelijke Provincie Utrecht
 
IndexPortaleZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Terugkeer Bolsius

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
bolsius
Bisschoppen



Aantal berichten : 680
Registration date : 10-10-07

Terugkeer Bolsius Empty
BerichtOnderwerp: Terugkeer Bolsius   Terugkeer Bolsius Icon_minitimevr maa 01, 2019 9:24 pm

Na een lange tijd afwezig te zijn geweest, komt Bolsius weer terug, in het gebouw waar hij lang verbleef. Hij kijkt zijn ogen uit naar de vernieuwingen
Terug naar boven Ga naar beneden
Alexei Kosygin
Aartsbisschop
Alexei Kosygin


Aantal berichten : 565
Localisation : Leiden
Registration date : 01-04-16

Terugkeer Bolsius Empty
BerichtOnderwerp: Re: Terugkeer Bolsius   Terugkeer Bolsius Icon_minitimezo maa 03, 2019 7:58 am

Welkom terug Vader Bolsius, we hebben elkaar nooit eerder ontmoet. Ik ben Alexei, op dit moment Aartsbisshop van Utrecht. Ik hoop dat alles goed met U gaat? De kerk is verheugd dat U er weer bent.

Na deze woorden van welkom wacht Alexei geduldig op antwoord van de man die voor hem staat.
Terug naar boven Ga naar beneden
bolsius
Bisschoppen



Aantal berichten : 680
Registration date : 10-10-07

Terugkeer Bolsius Empty
BerichtOnderwerp: Re: Terugkeer Bolsius   Terugkeer Bolsius Icon_minitimezo maa 03, 2019 10:51 am

Eerwaarde ik voel me zeer vereerd door Jah teruggestuurd te zijn.

Ik hoop dan ook van harte weer in de kerk mee te mogen gaan draaien en mijn functie in de inquisitie weer op te nemen zoals Jah me heeft bevolen tijdens mijn retraite in het klooster

Mogen we kunnen komen tot een fijne samenwerking, in naam van Jah
Terug naar boven Ga naar beneden
Alexei Kosygin
Aartsbisschop
Alexei Kosygin


Aantal berichten : 565
Localisation : Leiden
Registration date : 01-04-16

Terugkeer Bolsius Empty
BerichtOnderwerp: Re: Terugkeer Bolsius   Terugkeer Bolsius Icon_minitimezo maa 03, 2019 8:07 pm

Aandachtig luisterde Alexei naar de woorden van Vader Bolsius, hij is blij dat de man weer terug is gekeerd naar de Kerk. Hij is iemand van de Inquisitie, dat is iets wat Alexei in Holland nog niet eerder is tegen gekomen.

Vader Bolsius, ik ben verheugd te horen dat U weer terug bent en uw werk binnen de kerk wilt voortzetten. Ik heb in mijn jaren hier nog niemand van de Inquisitie gezien en ik ben blij dat er iemand is in Holland die bij dat deel van de Kerk hoort.
Terug naar boven Ga naar beneden
bolsius
Bisschoppen



Aantal berichten : 680
Registration date : 10-10-07

Terugkeer Bolsius Empty
BerichtOnderwerp: Re: Terugkeer Bolsius   Terugkeer Bolsius Icon_minitimezo maa 03, 2019 9:40 pm

Eerwaarde, misschien kunt U mij een beetje bijpraten. Wat heb ik allemaal gemist ?

Bolsius zocht zijn kantoor in het gebouw zodat ze even konden gaan zitten, maar hij kan het niet meer vinden

Terug naar boven Ga naar beneden
Alexei Kosygin
Aartsbisschop
Alexei Kosygin


Aantal berichten : 565
Localisation : Leiden
Registration date : 01-04-16

Terugkeer Bolsius Empty
BerichtOnderwerp: Re: Terugkeer Bolsius   Terugkeer Bolsius Icon_minitimema maa 04, 2019 11:12 am

Dit is toch wel een van de moeilijkere vragen die Alexei de afgelopen jaren heeft gehad. Waar kan hij beginnen, er zijn zoveel dingen anders dan vroeger.

Wat ik kan terug halen uit ons Archief, zowel hier als in Rome. Zie ik dat U in december 2013 tot Bisschop van Utrecht benoemd bent. Laat ik eens kijken wat er op de positie van Bisschoppen toen gebeurd is.

Bisschoppen van Utrecht


  • Florius : aug 2013 - dec 2013
  • Bolsius : dec 2013 - sept 2014
  • Guy Fawkes : sept 2014 - okt 2015
  • Pascual : okt 2015 - juni 2016
  • Alexei Kosygin : juni 2016 - aug 2017
  • Arne : aug 2017 - dec 2017
  • McKennitt : dec 2017 - aug 2018
  • Alexei Kosygin : sept 2018 -->
Tot juni 2017 is Monseigneur Elequest de Aartsbisschop van Keulen, waar het bisdom Utrecht onder valt. In die maand stapt hij daarvan terug en wordt hij Bisschop In Partibus van Antinoë. In de afgelopen jaren komt hij regelmatig nog terug in tijden dat er vacatures zijn in functies binnen de kerk.

Belangrijk om te weten is dat sinds eind 2017 er In Gratebus (In-Game) verkiezingen zijn voor wie de priester in een stad is. Iedereen kan daaraan meedoen, je hoeft niet meer van Kerk Weg te zijn om priester te zijn, wel om bisschop te zijn. Daarnaast is sinds mei 2018 Utrecht een Aartsbisdom en valt het niet meer onder Keulen. De posite van Aartsbisschop van Keulen gaat ook terug naar de Heilige Stoel.

Tevens kun je nu alleen een Bisschop zijn voor twee termijnen achter elkaar, dat is 8 maanden. Daarna moet iemand anders tot Bisschop verkozen worden, en dit moet iemand zijn die in de short-list van mogelijke kandidaten staat (In-Game requirements).

Voordat ik verder ga met de beschrijving binnen de Kerk, is het belangrijk om te weten dat het slecht gaat met Holland. Waar we vroeger vijf steden hadden van 100 - 200 inwoners, hebben we nu steden met minder dan 10 actieve inwoners.

Dit betekend dat het voor de Kerk ook moeilijk is om mensen te vinden die actief willen zijn. Daarnaast is het ook nog eens zo dat er veel negativiteit rondom de kerk is. Zo is het bijvoorbeeld bijna normaal dat de personen die in het verleden bisschop zijn geweest niets meer voor de Kerk willen doen. Ik hoop dat U hierop een uitzondering bent.

Daarnaast is het zo dat de hand van Rome steeds duidelijker aanwezig is binnen de Kerk. We hebben hard moeten werken aan het opzetten van een nieuwe Seminarie (omdat de seminarie hier in Keulen niet voldeed aan de regels van de Congregatie). En dat speelt waarschijnlijk op vele andere gebieden (die onder een congregatie vallen) ook.

Mocht je nog gerichte vragen hebben, dan zal ik deze proberen te beantwoorden. Ik ben zelf pas een aantal jaar actief, en ook ik heb een aantal maal voor 2-3 maanden mijzelf terug getrokken in het klooster. Zoals de meeste van ons overkomen is.
Terug naar boven Ga naar beneden
bolsius
Bisschoppen



Aantal berichten : 680
Registration date : 10-10-07

Terugkeer Bolsius Empty
BerichtOnderwerp: Re: Terugkeer Bolsius   Terugkeer Bolsius Icon_minitimema maa 04, 2019 11:23 am

Dat is inderdaad een bekend gegeven dat het binnen de kerk niet goed gaat, daar is nog niets in veranderd hoor ik. Ik zal proberen zo actief mogelijk te zijn. Mocht ik ergens mee kunnen helpen hoor ik het graag. Binnen de kerk heb ik vele functies mogen bekleden en ook les mogen geven, ik neem aan dat al die vaardigheden nog geldig zijn, of moet ik daar voor terug naar Rome. Anders kan ik een kan ander wel weer op gaan pakken
Terug naar boven Ga naar beneden
Alexei Kosygin
Aartsbisschop
Alexei Kosygin


Aantal berichten : 565
Localisation : Leiden
Registration date : 01-04-16

Terugkeer Bolsius Empty
BerichtOnderwerp: Re: Terugkeer Bolsius   Terugkeer Bolsius Icon_minitimema maa 04, 2019 11:31 am

Ik denk dat het verstandig is om terug te gaan naar Rome en daar te vragen bij de verschillende congregaties waar je voor gewerkt hebt wat je positie is. Het gaat dan volgens mij om de Congregatie van de Heilige Inquisitie en om de Prefecture voor de Seminaries (voor het lesgeven).

Ik volg zelf de opleiding aan de Seminarie van de Inquisitie, ik moet de lessen zelf tijdens de rit vertalen naar het Engels (vanuit het Duits) voor een Franse Professor. Ik ben in juni van het vorige jaar begonnen en ik heb pas 4 van de 12 lessen kunnen afronden.

Ik ben wel sinds twee jaar naast Elequest de enige die volgens Rome les mag geven aan de Seminarie van Sint Sjnoel te Rome. Dat deel van de opleiding heb ik toen wel kunnen voltooien. Tevens kan ik wel hulp gebruiken bij het schrijven van vertalingen in Rome, ooit was je daar ook actief, in de Villa San Loyats. Maar in Rome verliest men snel zijn positie na inactiviteit.
Terug naar boven Ga naar beneden
bolsius
Bisschoppen



Aantal berichten : 680
Registration date : 10-10-07

Terugkeer Bolsius Empty
BerichtOnderwerp: Re: Terugkeer Bolsius   Terugkeer Bolsius Icon_minitimema maa 04, 2019 12:07 pm

Ik zal me weer gaan melden in Rome, maar even afwachten wat daar gebeurd
Terug naar boven Ga naar beneden
Alexei Kosygin
Aartsbisschop
Alexei Kosygin


Aantal berichten : 565
Localisation : Leiden
Registration date : 01-04-16

Terugkeer Bolsius Empty
BerichtOnderwerp: Re: Terugkeer Bolsius   Terugkeer Bolsius Icon_minitimema maa 04, 2019 2:28 pm

Laat me weten of je daar hulp nodig hebt, ik kan altijd proberen iets in beweging te krijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
mckennitt
Bisschop Emeritus



Aantal berichten : 414
Registration date : 01-10-17

Terugkeer Bolsius Empty
BerichtOnderwerp: Re: Terugkeer Bolsius   Terugkeer Bolsius Icon_minitimezo maa 10, 2019 9:55 am

Als McKennitt vader Bolsius tegenkomt in de gangen van het Bisschoppelijk Paleis kijkt hij op. Net als hijzelf is vader Bolsius ook van Haarlem afkomstig.

"Wees welgekomen vader Bolsius!"
Terug naar boven Ga naar beneden
bolsius
Bisschoppen



Aantal berichten : 680
Registration date : 10-10-07

Terugkeer Bolsius Empty
BerichtOnderwerp: Re: Terugkeer Bolsius   Terugkeer Bolsius Icon_minitimezo maa 10, 2019 11:11 am

Bolsius kijk vreemd op als hij ineens een stem hoort

Dank U ! zegt hij van schrik

Bolsius is nog steeds zoekende in het grote gebouw, hij herkend maar weinig uit de tijd dat hij het gebouw verlaten heeft
Terug naar boven Ga naar beneden
mckennitt
Bisschop Emeritus



Aantal berichten : 414
Registration date : 01-10-17

Terugkeer Bolsius Empty
BerichtOnderwerp: Re: Terugkeer Bolsius   Terugkeer Bolsius Icon_minitimewo maa 13, 2019 8:49 pm

McKennitt ziet dat dat vader Bolsius aan het rondkijken is in de grote zalen.

Mocht U vragen hebben over het reilen & zeilen van onze Kerk op vandaag of gelijk wat mag U altijd beroep op mij doen. Ik ben er zeker van dat U wel snel up to date zal zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Terugkeer Bolsius Empty
BerichtOnderwerp: Re: Terugkeer Bolsius   Terugkeer Bolsius Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Terugkeer Bolsius
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» benoeming Bolsius Bisschop van Utrecht
» [9 februari 1456] Wijding Vader Bolsius
» [18 februari 1456] Benoeming Vader Bolsius tot Pastoor van Haarlem

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kerkelijke Provincie Keulen :: Poorten van het Aartsbisschoppelijk Paleis :: Poorten van het Aartsbisschoppelijk Paleis-
Ga naar: