Kerkelijke Provincie Keulen
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kerkelijke Provincie Keulen

De Kerkelijke Provincie Utrecht
 
IndexPortaleZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Aankomst van Guy

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Guy Fawkes




Aantal berichten : 32
Registration date : 05-04-13

Aankomst van Guy Empty
BerichtOnderwerp: Aankomst van Guy   Aankomst van Guy Icon_minitimevr apr 05, 2013 3:07 pm

Guy had de politiek voor even vaarwel gezegd en was door Jah geroepen om zijn zaak te dienen. Hij was vanuit Leiden te voet vertrokken naar Keulen en na een lange tocht kwam hij aan bij het Aartsbisschopelijk paleis. Hij zag een wachter staan en vroeg of hij zich even mocht wassen voor hij ontvangen werd.

Goede middag wachter, mijn nam is Guy Fawkes Tailleur Conner. Ik zou graag spreken met de Aartsbisschop van Keulen maar zou ik mij eerst even mogen wassen voor ik zijne Eminentie ontmoet?

Terug naar boven Ga naar beneden
Karanda
Bisschoppen
Karanda


Aantal berichten : 929
Registration date : 01-03-08

Aankomst van Guy Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Guy   Aankomst van Guy Icon_minitimema apr 08, 2013 9:42 pm

De bisschop van Utrecht zag op haar weg naar binnen dat heer Guy nog steeds voor de poort stond te wachten. Ze kende hem nog van het begin van de aanvang van deze raadstermijn en besloot even met hem te gaan spreken.

Heer Guy, komt u voor iemand in het bijzonder? De hallen van het Aartsbisschoppelijk paleis zijn helaas vrij leeg deze dagen. Mocht ik u ergens mee van dienst kunnen zijn dan verneem ik dat graag van u.
Terug naar boven Ga naar beneden
Guy Fawkes




Aantal berichten : 32
Registration date : 05-04-13

Aankomst van Guy Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Guy   Aankomst van Guy Icon_minitimedi apr 09, 2013 11:28 am

Guy zag de eerwaarde moseignora Karandra naar hem toe komen, Guy boog uit respect voor alles wat deze Dame in het verleden had gedaan en wat ze nu terug aan het doen was in deze moeilijke tijden.

Emminentie, ik ben niet op zoek naar iemand in het beizonder maar ik zou mij graag informeren naar de kerk. Op dit moment ben ik op zoek naar een doel en Jah heeft mij geroepen om zijn weg te volgen. Ik zou dus graag voor de kerk beginnen werken en de bibliotheek spreekt mij heel erg aan, daarom zou ik willen beginnen het in de bibliotheek maar ook in de bibliotheek op het graafschappelijk plein zodat de geschriften voor iedereen toegankrlijk zijn. Ook het leven in een abdij spreekt mij aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Karanda
Bisschoppen
Karanda


Aantal berichten : 929
Registration date : 01-03-08

Aankomst van Guy Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Guy   Aankomst van Guy Icon_minitimedi apr 09, 2013 8:45 pm

De bisschop glimlachte naar Guy, en knikte beleefd naar hem. Ze had veel goeds horen vertellen over de man en ze hoopte dat hij de Kerk goed zou kunnen helpen.

Wel mijn heer wellicht kan ik u al wat informatie geven over de Kerk. Allereerst moet ik u vragen mij Monsignora te noemen, en geen Eminentie. Die titel komt enkel de Kardinalen toe. Van mijn assistent, Bisschoppelijk Vicaris Florius, heb ik begrepen dat u wil beginnen als diaken van Leiden. Dat juich ik van harte toe. Neemt hij ook uw intronisatie op zich, of zou u willen dat ik daar zorg voor draag?

De werkzaamheden voor de bibliotheek hier en op het graafschappelijk plein juich ik van harte toe. Ik zal zorgen dat u daarvoor toereikende sleutels ontvangt. Over het leven in een abdij kan Vader Bolsius u misschien informeren, ik weet daarin weinig van af.
Terug naar boven Ga naar beneden
Guy Fawkes




Aantal berichten : 32
Registration date : 05-04-13

Aankomst van Guy Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Guy   Aankomst van Guy Icon_minitimewo apr 10, 2013 2:15 pm

Wel mijn heer wellicht kan ik u al wat informatie geven over de Kerk. Allereerst moet ik u vragen mij Monsignora te noemen, en geen Eminentie.

Guy begon te blozen, wat een flater was dit al meteen...

Mijn excuses Monsignora, nu ik het weet zal ik deze fout niet meer maken.


Van mijn assistent, Bisschoppelijk Vicaris Florius, heb ik begrepen dat u wil beginnen als diaken van Leiden. Dat juich ik van harte toe. Neemt hij ook uw intronisatie op zich, of zou u willen dat ik daar zorg voor draag?


Guy herpakte zich. Ik weet niet of hij mijn Intronatie wil doen maar ik zou wel vereerd zijn als hetgebeurd door de bisschop van Utrecht. En wil U dit in Leiden doen? Guy was zeer blij dat zo een belangrijke persoon voor hem een mis wou opdragen.

De werkzaamheden voor de bibliotheek hier en op het graafschappelijk plein juich ik van harte toe. Ik zal zorgen dat u daarvoor toereikende sleutels ontvangt.


Daar zou ik zeer blij mee zijn, ik heb al wat werken vertaald en zie ook dat de bibliotheek aan het graafschappelijke plein niet meer zo actueel is. Mijn eerste taak zou zijn om deze aan te passen zodat iedereen terug alle teksten kan raadplegen.

Guy had ook nog zitten denken aan een leven in het klooster, hij wou niet in volledige afzondering maar wou het geloof uitbrengen.


Monsignora, ik heb Broeder Bolsius ook al gecontacteerd en zal dit verder blijven doen om de orde terug tot leven te brengen, Sint Sjoel zijn werk mag niet vergeten worden dus het klooster moet een meer open plaats worden waar iedereen zich thuis kan voelen. Ook de kennis van de heelkunde zou het klooster op zich kunnen nemen. Ik zal hiervoor ook contact opnemen met de dokters op het plein.

Terug naar boven Ga naar beneden
Karanda
Bisschoppen
Karanda


Aantal berichten : 929
Registration date : 01-03-08

Aankomst van Guy Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Guy   Aankomst van Guy Icon_minitimedo apr 11, 2013 10:19 pm

Het is geen probleem heer Guy. Niemand wordt geboren met alle kennis, zeker over een instituut zo complex als dat van onze Kerk. Wat de intronisatie betreft kunnen we overleggen met Vader Florius. Op zich is het gebruikelijk dat diakens geintroniseerd worden door de pastoor van de parochie en pastoors en beherend vicarissen/diakens door de (aarts)bisschop. Hij gaat ook reizen dus ik weet niet in hoeverre hij beschikbaar is. Wat voor mij ook voorop staat is dat de intronisatie met enige voortgang plaatsvindt, opdat de missen in Leiden doorgang kunnen vinden.

Ik heb de hogere autoriteiten verzocht mij de sleutelen tot de ruimte van onze kerk op het graafschappelijk plein te verstrekken opdat ik u daarvoor kan machtigen. Verder doet het mij goed te horen dat u contact hebt gehad met Vader Bolsius.
Terug naar boven Ga naar beneden
Guy Fawkes




Aantal berichten : 32
Registration date : 05-04-13

Aankomst van Guy Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Guy   Aankomst van Guy Icon_minitimevr apr 12, 2013 1:35 pm

Ik zal mijn best doen om zo snel mogelijk thuis te zijn in de titulatuur van de kerk. En Vader Florius is inderdaad ook op reis vertrokken dus het kan wel moeilijk zijn om de mis te geven, ik zal hem een brief schrijven om dit te vragen.

En ik ben ook aan het spreken met Abt Bolsius en hoop dat hier iets uit zal komen voor onze Kerk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Karanda
Bisschoppen
Karanda


Aantal berichten : 929
Registration date : 01-03-08

Aankomst van Guy Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Guy   Aankomst van Guy Icon_minitimezo apr 21, 2013 10:46 pm

Enkele dagen later komt de bisschop heer Guy weer tegen bij de poorten van het Paleis. Terwijl zij samen naar binnen lopen bevraagt zij hem over zijn intronisatie.

Heer u Vader Florius nog geschreven over uw intronisatie in Leiden broeder Guy?
Terug naar boven Ga naar beneden
Guy Fawkes




Aantal berichten : 32
Registration date : 05-04-13

Aankomst van Guy Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Guy   Aankomst van Guy Icon_minitimedo apr 25, 2013 6:10 pm

Guy ziet de Bisschop terug langskomen als hij op weg is naar de bibliotheek, hij loopt samen met haar het paleis binnen.

Heer u Vader Florius nog geschreven over uw intronisatie in Leiden broeder Guy?

Guy dacht even na over de brief aan Vader Florius.

Op dit moment assisteer ik hem in een Huwelijksmis maar een echte intronatie is er nog niet geweest en ik dacht dat hij dit ook normaal niet doet. Voor mij maakt het niet zoveel uit als ik mijn werk maar kan doen en de mensen kan helpen.

Of moet dit gebeuren om alles officieel te maken?
Terug naar boven Ga naar beneden
Karanda
Bisschoppen
Karanda


Aantal berichten : 929
Registration date : 01-03-08

Aankomst van Guy Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Guy   Aankomst van Guy Icon_minitimedo apr 25, 2013 8:16 pm

Bisschop Karanda besloot na het horen van de vragen van broeder Guy even bij de bibliotheek langs te lopen. Daar overhandigde zij hem een uittreksel uit het Canoniek Recht.

Citaat :
vicaris/diaken

materiële zaak = dient een gelovige van de kerk te zijn, als hij is ingewijd heeft de diaken de titel van vicaris.
efficiënte zaak = wordt benoemd door de pastoor van zijn parochie met instemming van de (Aarts)bisschop.
formele zaak = wordt geïntroniseerd door de pastoor van zijn parochie, of de (Aarts)bisschop.
finale zaak = heeft een representatieve taak (RP) inzake het religieuze beleid van zijn parochie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Guy Fawkes




Aantal berichten : 32
Registration date : 05-04-13

Aankomst van Guy Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Guy   Aankomst van Guy Icon_minitimezo apr 28, 2013 7:28 pm

Guy keek geschokt naar het document. Dan moeten we daar inderdaad wel werk van maken, Vader Florius is wel op reis dus ik weet niet of hij het zou kunnen doen. Guy dacht ook nog even na en stelde toen een vraag waar hij al even mee zat. Ik zou graag meer doen voor de kerk, maar voel mij ook aangetrokken tot het avontuur van reizen en het leger. Op dit moment zou ik almoezenier willen worden van een legereenheid. Kan ik het werk van Jah combineren met het leger?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Aankomst van Guy Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Guy   Aankomst van Guy Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Aankomst van Guy
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aankomst TheLady
» Aankomst Elequest
» Aankomst van McKennitt
» Aankomst Roderick
» Aankomst Lara

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kerkelijke Provincie Keulen :: Poorten van het Aartsbisschoppelijk Paleis :: Poorten van het Aartsbisschoppelijk Paleis-
Ga naar: